Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Dlatego wychowawczynie klas trzecich zaproponowały swoim uczniom i ich rodzicom udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „Emocja” oraz innowacji pedagogicznej „Eko Emocja” rozszerzającej działalność projektową o treści ekologiczne. Cele ogólne projektu i innowacji to:
- kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku szkolnym;
- rozbudzanie wiary w siebie oraz własne możliwości;
- aktywizacja dzieci na zrozumienie emocji i uczuć innych osób, rozwijanie inteligencji emocjonalnej;
- integracja, adaptacja, poprawa atmosfery po powrocie dzieci do szkoły (po okresie pandemii COVID-19)
- wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość;
- tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych;
- kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego;
- stwarzanie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą i poznawanie jej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie i przeżywanie.
Projekt i innowacja składają się z 5 modułów, realizowanych przez cały rok szkolny: Kreatywność, Wyobraźnia, Moc Słów, Empatia oraz Odwaga.
Trzecioklasiści zakończyli 1 moduł. W trakcie realizacji uczestniczyli w Dniu Kropki i tworzyli Żywą Kropkę, założyli w klasach kąciki przyrody z darami jesieni, wykonywali makiety lasu, byli na wycieczce w lesie i parku, odkrywali zapachy jesieni, stworzyli w klasie zieloną przestrzeń do hodowli roślin doniczkowych. Dużą radość sprawił dzieciom założony w klasie na stałe Kącik Emocji, w którym znajdują się dwa słoiki – Słoik Radości i Słoik Złości. Uczniowie mogą tam wkładać karteczki z krótkim opisem sytuacji, która spowodowała u nich radość lub złość. Raz w tygodniu słoiki są opróżniane, Złość zostaje wyrzucona z klasy, czyli trafia do kosza, a Radość odczytujemy i dzielimy się nią z innymi. Coraz częściej zauważamy, że Słoik Radości jest zapełniony większą ilością karteczek, a sytuacje, które nas cieszą są bardzo proste i zwyczajne.
W. Dąbrowska, M. Zgórzak, M. Gardzińska, M. Skoneczna, M. Krawczyk