Projekt „Pytaj, badaj, wnioskuj, działaj” realizowany przez Szkołę Podstawową w Mszczonowie
Cel główny projektu
Zwiększenie poziomu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku u 211 uczniów/uczennic Szkoły Podstawowej w Mszczonowie poprzez udział w zajęciach dodatkowych przy wykorzystaniu nowoczesnych pracowni przedmiotów przyrodniczych i matematyki, TIK i doskonalenie zawodowe 14 nauczycieli oraz rozwój indywidualnego podejścia do uczniów poprzez udział w zajęciach uzupełniających ofertę szkoły 15 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w okresie do 1.07.2020 r.
Cele szczegółowe
- Poszerzenie oferty edukacyjnej o zajęcia wspierające rozwój 235 uczniów/uczennic uczestniczących w projekcie, w obszarze kompetencji matematyczno-przyrodniczych, TIK i posługiwania się językiem angielskim (doskonalących, rozwijających uzdolnienia i zainteresowania, dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów/uczennic mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia dla ich etapu edukacyjnego) – w okresie do 31.07.2020;
- Podniesienie poziomu umiejętności uniwersalnych u 211 uczniów/uczennic (szczególnie kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy, umiejętności rozumienia, rozwiązywania problemów i uczenia się) przez udział w aktywnych formach edukacji (zajęciach opartych o metodzie eksperymentu, metodzie projektu edukacyjnego, wyjazdach edukacyjnych) – w okresie do 31.07.2020 r.
Planowane efekty
- Realizacja dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych.
- Realizacja dodatkowych zajęć rozwijających uzdolnienia uczniów.
- Doposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych i matematyki.
- Realizacja dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i rozwijających uzdolnienia uczniów pn.: „Młodzi eksperymentatorzy”.
- Doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK, w tym zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej.
- Realizacja dodatkowych zajęć rozwijających uzdolnienia w zakresie kompetencji cyfrowych uczniów.
- Realizacja zajęć organizowanych poza szkołą.
- Doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomaganie rozwoju i prowadzenie terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (typ projektu 4b).
- Realizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Przygotowanie nauczycieli do nauczania i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie stosowanie metod sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw.
Całkowita wartość projektu
843 427,74 zł
Wysokość dofinansowania Funduszy Europejskich
800 758,74 zł