Menu

Drugie spotkanie w ramach programu „Formy Podstawowe”.

11 października 2022 roku.

Drugie spotkanie w ramach programu „Formy Podstawowe”.

Za nami kolejne spotkanie w ramach programu „Formy Podstawowe”.
Na początku uczniowie w wymyślonych przez siebie nakryciach głowy powitali pudełko z zadaniami, które przyjechało do naszej szkoły z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Następnie zaś podzieleni na grupy zapoznawali się z zadaniami znajdującymi się w poszczególnych pudełkach. Uczestników programu zaskoczyła zawartość niektórych kartoników, znalazły się w nich bowiem m.in. różnokolorowe i różnokształtne chusty, flaga, muszle, śruby, łańcuchy, plansze, gry i wiele innych zadań przygotowanych przez artystów.

Zadanie pierwsze, którego podjęli się uczestnicy programu polegało na zapisaniu na kartkach papieru tego, co chcieliby zmienić w naszej szkole. Następnie wszyscy udaliśmy się na boisko szkolne i za pomocą trzech chust w różnych kolorach tworzyliśmy rzeźby obrazujące zapisane uprzednio przez uczniów pożądane zmiany. Jak nie trudno się domyślić, pomysłów na zmiany było wiele, wśród nich znalazły się m.in. takie jak: więcej artykułów w sklepiku szkolnym, dłuższe przerwy, pizza na obiad, lżejsze plecaki, Maja i Antek są dyrektorami szkoły, lepsza współpraca między uczniami, mniej sprawdzianów i kartkówek itp. Każdy z uczniów miał możliwość wykazania się swoją kreatywnością i pomysłowością. Oczywiście obok tworzenia rzeźb, nie mogło zabraknąć również walki na liście – w końcu bowiem mamy jesień.

Podsumowanie.

Po szaleństwach na świeżym powietrzu wszyscy wrócili do szkoły. Następnie miało miejsce krótkie podsumowanie tego, co działo się na boisku oraz pakowanie pudełka i porządkowanie klasy.
Umówiliśmy się również na kolejne spotkanie, które odbędzie się już za tydzień.

M. Sokołowska

Program "Formy podstawowe" - galeria zdjęć.

  • Grupa uczniów skupiona wokół metalowego, prostokątnego pudełka. Każdy z nich ma na głowie czapkę.
  • Dwie uczennice siedzące w ławce czytające instrukcję jednego z zadań.
  • Dwóch uczniów siedzących w ławce trzymających w dłoniach zapakowane w papier pakowny przedmioty.
  • Dwie uczennice siedzące w ławce. Jedna z nich trzyma instrukcję do zadania, druga woreczek strunowy.
  • Dwie uczennice siedzące w ławce, na której leżą dwie czarne plansze w kształcie koła. Jedna z nich trzyma w ręku woreczek.
  • Dwie dziewczynki układające na podłodze plansze. Powstaje z nich abstrakcyjny obraz.
  • Cztery dziewczynki układające na podłodze plansze z grą w klasy.
  • Dwóch chłopców trzyma niebieską chustę, pod którą stoją, klęczą i leżą dziewczynki.
  • Grupa uczniów pochylających się nad zapisanymi kartkami leżącymi w środku koła.
  • Na boisku leży pomarańczowa chusta w kształcie koła, na jej środku stoi chłopiec trzymający w dłoniach napis "Pizza na obiad"
  • Sześcioro uczniów trzymających dwa końce niebieskiej chusty na której siedzi uśmiechnięta dziewczynka.
  • Grupa różnej płci uczniów leżących na plecach na pomarańczowej chuście w kształcie koła.
  • Grupa uczniów różnej płci stojąca na brzegach pomarańczowej chusty. Przedstawiają rzeźbę pt. "Współpraca"
  • Dwie stojące, uśmiechnięte dziewczynki rzucające jednocześnie żółtą chustą. Przedstawiają rzeźbę pt. "Wolność"
  • Dziewczynki leżące na boisku, przykryte niebieską chustą przysypaną kolorowymi liśćmi. Obok nich stoi chłopiec i dziewczynka.

Odnośniki

Informacje kontaktowe

Chmura tagów