W klimat tegorocznych obchodów DNTE w naszej szkole wprowadzi film przygotowany przez Agnieszkę z klasy 7.

Link do filmu: https://www.kizoa.com/Video-Editor/d357250563k6573173o1l1/Film
Dzień Nowych Technologii w Edukacji, to wydarzenie, które obywa się co roku. Akcja wystartowała w kwietniu 2019 roku. Tegoroczna edycja jest już trzecią. Również w naszej szkole obyła się po raz trzeci. Dzień Nowych Technologii w Edukacji to inicjatywa Ministerstwa Edukacji i Nauki, której celem jest popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych w pracy z uczniami w szkole i poza nią. W tym roku „Dzień Nowych Technologii w Edukacji” odbył się 22 marca 2021 roku.
Ostatni czas w edukacji, to okres wielu zmian wymuszonych sytuacją epidemiologiczną. Organizowanie zajęć w formie zdalnej spowodowało przybliżenie nowoczesnych technologii do edukacji. Trafnie to przedstawiła w swoim filmie Oliwia, uczennica klasy 7.

Film można obejrzeć na stronie:
http://spotkaniainformatyczne.blogspot.com/2021/04/relacja-z-obchodow-dnte-w-szkole.html
Tegoroczne obchody Dnia Nowoczesnych Technologii w Edukacji w Szkole Podstawowej w Mszczonowie zorganizowane były w formie zdalnej, z wykorzystaniem środków i metod pracy na odległość. Wydarzenie miało postaci interaktywnej zabawy, której zadaniem było przybliżenie uczniom aplikacji, stron, sposobów na zdobywania, pogłębianie wiedzy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Przygotowana przez nauczycielkę informatyki aktywność, to "informatyczna sówka" zawierająca bogaty zbiór programów.

Link do tego zbioru:
https://view.genial.ly/5e6b40f57b05bf0fbc215766/interactive-image-zabawy-z-informatyka
W tej informatycznej skarbnicy każdy uczeń mógł odszukać dla siebie program, stronę, zabawę. Znalazły się tu drogowskazy dla wielbicieli programowania (młodsi i starsi uczniowie odnaleźli tu miejsce dla siebie), były wskazówki dla pasjonatów grafiki, swoje umiejętności doskonali mogli również i ci, którzy lubią tworzyć gry. Nie zabrakło też aplikacji, które mogą stać się pomocne przy nauce i prezentowaniu swojej wiedzy. Oczywiście były także ścieżki, które prowadziły do rozrywki.
Przegląd wszystkich zamieszczonych propozycji, przygotowała w materiale filmowym T uczennica klasy 7
Wśród zaproponowanych aktywność uczniowie znaleźli:
- hologramy - obraz 3 D zawieszony w powietrzu;
- krzyżówki - strona, na której można łatwo i szybko stworzyć własne krzyżówki słowne i obrazkowe;
- graj i programuj - Blockly Games to seria gier edukacyjnych uczących programowania;
- kurs HTML tworzenie stron internetowych;
- avatar - Avatar w programie Voki;
- tworzenie własnej gry w wymiarze 3D Kodu Game;
- gra logiczna do nauki programowania – Lightbot;
- Pivot Animator - tworzenie własnych animacji;
- edytor atrakcyjnych prezentacji multimedialnych online Prezi;
- tworzenie animacji Storytelling;
- WordArt – tworzenie chmur wyrazowych;
- nauka programowania poprzez zabawę Code.org;
- tworzenie komiksu w programie Pixton;
- własne film Kizoa movie maker
- interaktywne puzzle Jigsaw Planet
Film Zuzi z klasy 8 prezentuje aplikacje, które można było poznać w DNTE.
Film można obejrzeć na stronie:
http://spotkaniainformatyczne.blogspot.com/2021/04/relacja-z-obchodow-dnte-w-szkole.html
Wydarzenie, które odbyło się z okazji DNTE dla niektórych uczniów była to być może jednodniowa przygoda, ale jest grona szkolnych odbiorców, którzy zainteresowali się "skarbczykiem informatycznej sówki", poznali wszystkie przedstawione propozycje i wybrali te, które będą im towarzyszyły przez dłużej.
Film Weroniki z klasy 7 pokazuje jak wiele można zdobyć nowych umiejętności, które również zostały potwierdzone certyfikatami.
Informacje i filmy znajdują się także na stronie:
http://spotkaniainformatyczne.blogspot.com/2021/04/relacja-z-obchodow-dnte-w-szkole.html

Link do filmu Weroniki:
https://tiny.pl/r84tq
M. Woźniak