Menu

Międzynarodowy projekt - EMOCJA

       Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych,  jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Dlatego wychowawczynie klas trzecich zaproponowały swoim uczniom i ich rodzicom udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „Emocja” oraz  innowacji pedagogicznej „Eko Emocja” rozszerzającej działalność projektową o treści ekologiczne. Cele ogólne projektu i innowacji to:

  • kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku szkolnym;
  • rozbudzanie wiary w siebie oraz własne możliwości;
  • aktywizacja dzieci na zrozumienie emocji i uczuć innych osób, rozwijanie inteligencji emocjonalnej;
  • integracja, adaptacja, poprawa atmosfery po powrocie dzieci do szkoły (po okresie pandemii COVID-19)
  • wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość;
  • tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych;
  • kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego;
  • stwarzanie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą i poznawanie jej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie i przeżywanie.

Projekt i innowacja składają się z 5 modułów, realizowanych przez cały rok szkolny: Kreatywność, Wyobraźnia, Moc Słów, Empatia oraz Odwaga.

Trzecioklasiści zakończyli 1 moduł. W trakcie realizacji uczestniczyli w Dniu Kropki i tworzyli Żywą Kropkę, założyli w klasach kąciki przyrody z darami jesieni, wykonywali makiety lasu, byli na wycieczce w lesie i parku, odkrywali zapachy jesieni, stworzyli w klasie zieloną przestrzeń do hodowli roślin doniczkowych. Dużą radość sprawił dzieciom założony w klasie na stałe Kącik Emocji, w którym znajdują się dwa słoiki – Słoik Radości i Słoik Złości. Uczniowie mogą tam wkładać karteczki z krótkim opisem sytuacji, która spowodowała u nich radość lub złość. Raz w tygodniu słoiki są opróżniane, Złość zostaje wyrzucona z klasy, czyli trafia do kosza, a Radość odczytujemy i dzielimy się nią z innymi. Coraz częściej zauważamy, że Słoik Radości jest zapełniony większą ilością karteczek, a sytuacje, które nas cieszą są bardzo proste i zwyczajne.

W. Dąbrowska, M. Zgórzak, M. Gardzińska, M. Skoneczna, M. Krawczyk

  • Plakat duży- Projekt edukacyjny Emocja
  • Projekt emocje 0
  • projek emocje
  • projekt emocje 2
  • projekt emocje 3
  • projekt emocje 4
  • projekt emocje 5
  • projekt emocje 6
  • projekt emocje7
  • projekt emocje 8
  • projekt emocje 9
  • projekt emocje 10
  • projekt emocje 11
  • projekt emocje 21
  • projekt emocje12
  • projek emocje 13
  • projekt emocje 14
  • projekt emocje 15
  • projekt emocje 16
  • projekt emocje 17

Odnośniki

Informacje kontaktowe

Chmura tagów