-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka -
Powiązane strony
Menu
Menu
- Aktualności
- Szkoła
- Informacje o szkole
- Dokumenty szkolne
- Z życia szkoły
- Czerwiec
- Maj
- Marzec
- Szkolny konkurs z języka angielskiego
- Ebooki – z czym to się je? Warsztaty piątoklasistów w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Mszczonowie
- Konkurs Plastyczny w ramach Spotkań Artystycznych Szkół w Miejskim Ośrodku Kultury w Mszczonowie
- Szkolny konkurs talentów "Mam Talent"
- Mały Konkurs Recytatorski w Mszczonowskim Ośrodku Kultury.
- Bankowe Kulisy: Mali Przedsiębiorcy z Mszczonowa w Banku PKO BP.
- W pracowni średniowiecznego skryby – warsztaty kaligraficzne w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Mszczonowie
- Styczeń
- Grudzień
- Niezwykła podróż do Karolina jako nagroda dla aktywnych uczestników SKO BANKU PKO BP
- Na Trzy Anioły - jasełka.
- Angielski jest fun-tastyczny! Grudniowe działania.
- Piernikowanie.
- Program „Formy Podstawowe” i pudełko z inspiracją od Veroniki Hapchenko.
- Piernikowe Mikołajki w klasie 2c
- Angielski jest fun-tastyczny! Podsumowanie kolejnego miesiąca.
- Listopad
- Szkolna Kasa Oszczędności SKO w Mszczonowie promuje bezpieczeństwo drogowe: "Jestem bezpieczny, jestem widoczny, noszę odblaski"
- Program „Formy Podstawowe” po raz drugi w naszej szkole.
- XIII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia w naszej szkole.
- Socjalmedia bez tajemnic z klasą 5b.
- WOLNA NIEPODLEGŁA . Akademia z okazji Narodowego Święta Niepodległości w klasach IV-VIII.
- Angielski jest fun-tastyczny!
- Październik
- "Światowy Dzień Oszczędzania w Szkole Podstawowej im. Jana Adama Maklakiewicza w Mszczonowie: 10 Lat Działalności Szkolnego SKO".
- Europejski Tydzień Kodowania
- SKO wita pierwszaków.
- „Kształtowanie młodych umysłów wymaga wielkiego serca” - Dzień Edukacji Narodowej w młodszej grupie wiekowej.
- Kolejne osiągnięcia Klubu PIRANIE.
- Europejski Dzień Języków Obcych w naszej szkole.
- Wrzesień
- Sierpień
- Rekrutacja
- Integracja w naszej szkole
- Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
- Biblioteka
- Godziny pracy biblioteki
- Nowinki z życia biblioteki szkolnej 2023/24
- Książki nie gryzą, pochłaniają w całości.
- Grant Przestrzenie Dobrostanu - Fundacja Szkoła z Klasą
- Rodzice – Dzieciom. Spotkania z książką w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom dla uczniów klas I
- Zajęcia o psach w bibliotece – spotkania w ramach projektu czytelniczego „Mój przyjaciel Pies”
- "W KRÓLESTWIE KSIĄŻEK" - Pasowanie na czytelnika uczniów klas pierwszych w bibliotece szkolnej.
- „W magicznym świecie Narnii” Clive’a Staplesa Lewisa - „Lew, czarownica i stara szafa”. Gminny konkurs czytelniczy dla klas piątych.
- „PSIE TROSKI – czyli o wielkiej przyjaźni na cztery łapy i dwa serca” – Szkolny konkurs czytelniczy dla uczniów klas trzecich.
- Nowości w bibliotece zakupione w ramach NPRC – oglądaj, wypożyczaj, czytaj!
- Dzień kota w bibliotece
- Dzień Pluszowego Misia w Bibliotece. Spotkanie dla uczniów klas drugich w ramach projektu czytelniczego "Pamiętnik Czytusia"
- List do rodziców - "Czytajmy dzieciom i z dziećmi".
- Październik – Międzynarodowym Miesiącem Bibliotek Szkolnych. Konkurs dla uczniów klas I-IV
- „Zemsta uczy i bawi” – szkolny konkurs czytelniczy dla uczniów klas ósmych.
- Świetlica
- Wychowanie do życia w rodzinie
- Zajęcia dodatkowe
- Konkursy
- Organizacje szkolne
- Wolontariat
- Ciekawostki z życia wolontariatu
- Razem wielką mamy MOC! Szkolne Koło Wolontariatu zorganizowało kiermasz ciast na budowę Hospicjum w Żyrardowie
- Akcja „Paczka dla Ukrainy”.
- Nasi Wolontariusze organizują Tydzień Życzliwości i Pozdrowień.
- Świąteczny kiermasz ciast i pomoc dla Jakuba Zawady.
- Podsumowanie akcji "Opatrunek na ratunek"
- Akcja "Opatrunek na ratunek"
- Dokumenty
- Ciekawostki z życia wolontariatu
- Samorząd uczniowski
- Rada Rodziców
- SKO
- Spotkanie z informatyką
- eTwinning
- #SuperKoderzy
- Wolontariat
- Dostępna Szkoła
- Lider dostępności w szkole
- Projekty i programy
- Cyberbezpieczeństwo
- Obiekty sportowe
- Archiwum
- Z życia szkoły 2022/23
- Wrzesień
- Październik
- Październik miesiącem tabliczki mnożenia.
- Uczniowie klasy 8g porządkują grób Rodziców Jana Adama Maklakiewicza.
- National pumpkin day.
- Ogólnopolski projekt edukacyjny „Cztery pory roku w mojej miejscowości”.
- Code Week 2022.
- Orientarium, Alfa Room i magia ulicy Piotrkowskiej.
- Kolektyw Zakole i bardzo nietypowe zadanie w ramach programu Formy Podstawowe.
- Lekcja historii w Izbie Pamięci Rodziny Maklakiewicza.
- Międzyszkolne Igrzyska Powiatu Żyrardowskiego w Badmintonie.
- Wycieczka klasy 5a i 5e do Łodzi.
- Drugie spotkanie w ramach programu „Formy Podstawowe”.
- Dzień Edukacji Narodowej w młodszych grupach wiekowych.
- XV Jesienne Biegi Przełajowe w Osuchowie.
- Spotkanie zapoznawcze w ramach programu „Formy podstawowe”.
- Program "Formy podstawowe" realizowany we współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
- Międzypowiatowe Igrzyska Powiatu Żyrardowskiego piłki nożnej chłopców.
- Orientarium, historia filmu i magia Piotrkowskiej.
- Wycieczka do Mandorii.
- Listopad
- Sukcesy naszych uczniów w Powiatowym Konkursie Fotograficznym „Jak z obrazów. Moja wizja wielkiego dzieła malarskiego”.
- „MAKLAK” łączy pokolenia.
- Klub Pirania działający w naszej szkole.
- Projekt English Special Days.
- Powiatowy konkurs plastyczny "Bajeczna bombka"
- Warsztaty szklarskie klasy 5d
- Katya Buchatska i jej karty z emocjami - spotkanie w ramach programu Formy Podstawowe.
- 104 lata wolności.
- Grudzień
- Wycieczka naszych ukraińskich uczniów do Warszawy.
- Przedświąteczny turniej w zbijaka klas 4.
- Świąteczna dekoracja last minute tworzona na lekcjach plastyki.
- Ogólnopolski Próbny Egzamin Ósmoklasisty z Operonem.
- Gala sportu Powiatu Żyrardowskiego.
- Niezwykłe spotkanie z Kacprem "Kacpra" Lachowiczem.
- Zaczarowane bombki.
- Luty
- Marzec
- Wielkanocne warsztaty.
- Projekt z języka angielskiego.
- Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik klasy 5c i 5d.
- Poznaj, zrozum, nie oceniaj! Dzień osób z Zespołem Downa mszczonowskiej podstawówce.
- Podsumowanie Ogólnopolskiego Strażackiego Konkursu Plastycznego „Strażak chroni las – wszyscy dbamy o klimat”.
- Podsumowanie powiatowego konkursu plastycznego "Ptaki cudaki"
- Wojewódzki konkurs plastyczno-fotograficzny "Ilustracja do wybranego utworu Marii Konopnickiej".
- Powiatowy konkurs plastyczny na "Eko - pisankę".
- Kwiecień
- Maj
- Czerwiec
- Czas rozwinąć skrzydła - pożegnanie klas 8
- Piknik integracyjny klasy 4b i 4c.
- „Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek” – przedstawienie teatralne.
- Sukcesy uczniów naszej szkoły w dwóch konkursach powiatowych.
- Dzień Dziecka z Fundacją Ochrony Klimatu - PROZON
- Dzień Bezpieczeństwa w Szkole Podstawowej w Mszczonowie.
- Talent i praca idą w jednej parze – sukcesy Patrycji Kośnik, uczennicy kl. 4b.
- Opieka stomatologiczna
- Ocenianie
- KONKURSY
- Konkursy szkolne 2021/22
- Konkursy szkolne 2020/21
- ,,Wiosna tuż tuż – co na łące mieszka i nad stawem kumka,, - konkurs plastyczny organizowany przez Mszczonowski Ośrodek Kultury
- Ogólnopolski konkurs plastyczny – Bezpiecznie na wsi mamy – od 30 lat z KRUS wypadkom zapobiegamy.
- Mój mózg: jestem, myślę, czuję - konkurs plastyczny
- Mój ulubiony polski sportowiec 2020 roku - konkurs plastyczny
- Ogólnopolski konkurs plastyczny "Odbicie duszy, zwierciadło serca - baśniowy portret w ramie zamknięty"
- Powiatowy konkurs fotograficzny "Zwierzęta wokół nas"
- Przedmiotowe konkursy województwa mazowieckiego dla klas IV-VIII
- Z życia szkoły 2022/23
- Kontakt
- Projekt "Laptop dla ucznia"
Menu
- Czerwiec
- Maj
- Kwiecień
- Marzec
-
Luty
- Lekcja historii z rycerzem
- O uczuciach z robotami Codey Rocky
- Walentynki
- Kolorowe łzy klauna i „Uśmiech Dziecka”
- Poprzez Niepodległą
- Pocztówkowe szaleństwo
- Pocztówkowe szaleństwo - ciąg dalszy
- Dzień bezpiecznego Internetu
- Wyścigi robotów
- Ogólnopolski Program Uczymy Dzieci Programować
- Pączkowy zawrót głowy
- „Madagascar musicalowa przygoda”
- Styczeń
- Grudzień
- Listopad
- Październik
- Wrzesień
Dane kontaktowe
Szkoła Podstawowa im. J. A. Maklakiewicza
Dane teleadresowe
ul. Warszawska 27, 96-320 Mszczonów
Dyrektor
Anna Rusinowska
Dane kontaktowe
- tel./faks +48 (46) 857 22 10 (główny sekretariat)
- tel. +48 (46) 857 12 32 (wicedyrektorzy)
- e-mail: sp@mszczonow.pl
Poprzez Niepodległą
Praca w ogólnopolskim projekcie uhonorowana Krajową Oznaką Jakości
Poprzez Niepodległą
Małgorzata Woźniak od wielu lat jest entuzjastką programu eTwinning, europejskiej współpracy szkół, realizując ciekawe projekty we współpracy z innymi szkołami. Metoda projektowa jest jedną z najskuteczniejszych metod w nauczaniu, a działania przynoszą wie korzyści w tym radość wspólnego działania młodych uczestników.
Rok szkolny 2018/2019 w kalendarzu swoim wyznacza rocznicę szczególną –setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.
Klasa 6c wraz ze swoja wychowawczynią p. Małgorzata Woźniak postanowili przyłączyć się do celebrowania tego święta poprzez realizację projektu edukacyjnego „Poprzez Niepodległą”. Pomysłodawczynią projektu była Małgorzata Woźniak, która wraz z nauczycielką Agnieszka Szeligą ze Szkoły Podstawowej nr 26 w Łodzi założyły eTwinning.
Do projektu przystąpiło 115 nauczycieli (choć z założenia miało nas być 100 nauczycieli, ale projektu wciąż chcieli dołączać kolejni) ze szkół z całej Polski. Założeniem projektu było stworzenie wirtualnego przewodnika po miejscowościach w Polsce. Wspólne świętowanie rocznicy odzyskania niepodległości (tworzenie i wysyłanie kartek z życzeniami). Opracowanie poradnika: „Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci”. Przygotowanie kalendarium wydarzeń związanych z drogą Polski do odzyskania niepodległości, na podstawie którego powstał quiz sprawdzający wiedzę z tej tematyki.
Wraz z pierwszym dzwonkiem rozpoczęły się działania projektowe.
Rozpoczęliśmy od stworzenia kooperacyjnego planu działań. Zostały zaplanowane działania i ustalony termin ich realizacji. Kolejnym krokiem było utworzenie mapy, na której zostały umieszczone szkoły biorące udział w projekcie. Zwizualizowało nas, pokazało, że w projekcie biorą udział szkoły z bardzo różnych zakątków Polski.
Każda szkoła stworzyła wizytówkę, w której krótko opowiedziała o sobie. Dało to możliwość dostrzeżenia podobieństw oraz różnic. Opisy zostały umieszczone na wirtualnej tablicy, która przybrała bardzo duże rozmiary.
Jednym ze wspólnych działań było opracowanie logo projektu. Każdy z uczestników przedstawił swoją graficzną propozycję .Znaki wykonane zostały różnymi technikami, z użyciem różnych narzędzi. W projekcie brała udział zróżnicowana wiekowo grupa uczniów, od przedszkolaków po młodzież szkół ponadgimnazjalnych, stad też wybór wcale nie był prosty.
Odbyło się głosowanie w aplikacji TRICIDER w wyniku, którego został wyłoniony znak projektu.
Powstał także przewodnik: „Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci” zawierający zbiór najważniejszych zasad przypominający jak odpowiedzialnie korzystać z Internetu.
Grupy projektowe utworzyły przewodniki po swoich miejscowościach. Odbyliśmy wirtualne spacery po różnych zakątach Polski, odkrywając wiele, dotąd nieznanych miejsc. Po czym powstał przewodnik po całej Polsce. W wirtualnej podróży przesiadaliśmy się do różnych środków transportu i odwiedzaliśmy szkoły oglądając relacje lokalnych obchodów rocznicy odzyskania niepodległości.
Zostało utworzone kalendarium „Droga Polski do odzyskania niepodległości”. Każda ze szkół starała się znaleźć w swoim regionie szlaki, które doprowadziły Polskę do odzyskania niepodległości. Znalazły się tu fakty dość dobrze znane jak i również ciekawostki historyczne, które nadały kolorytu naszej wspólnej pracy. Całość kalendarium została zilustrowana, także ręcznie wykonanymi rycinami.
Na podstawie kalendarium powstał bank pytań i odpowiedzi do quizu .historycznego dotyczącego drogi Polski do odzyskania niepodległości. I zgodnie z planami odbył się ogólnopolski quiz wiedzy, w którym wzięli udział uczniowie wszystkich szkół wykazując się zdobytą wiedzą.
Uczniowie VI c zaangażowali się w prace w tym projekcie, czuli, że to ich projekt i chętnie realizowali kolejne zadania. Część poleceń wykonywali wszyscy razem, ale były także i takie, w który dzialiśmy się na grupy zadaniowe. Podczas pracy nad planem projektu, pracowaliśmy całą grupą projektową, zastanawiając się nad zorganizowaniem pracy by przebiegała zgodnie z przyjętym terminarzem. Umieszczaniem szkoły na mapie zajęła się grupa uczniów, która poznała sposób pracy z mapą google, a potem przedstawiła całej grupie projektowej. Praca nad logiem projektu przebiegała, tak, że wszyscy uczniowie poznali program Tricider. Każdy uczeń przygotował, swoje logo w programie Canva (był to program, który poznali w czasie realizacji tego projektu). Potem było wybory loga, które umieściliśmy jako naszą propozycje na znak projektu.
Przygotowując materiał do wspólnej prezentacji, którym był film, uczniowie pracowali w małych grupach a także wspólnie. Była grupa, która zajęła się przygotowaniem scenariusza, scenografii i reżyserki. Zostały rozdane role do scenki filmowej, w której występowali wszyscy uczniowie. Kolejna grupa, to montażyści, którzy przygotowali film do prezentacji. Praca nad filmem o swojej miejscowości, to zadanie, które wykonał każdy uczeń poznając kolejną aplikację. Choć praca była indywidualna, to była bardzo ożywiona współpraca w czasie tworzenia (wymiana pomysłów, dzielenie się opanowanymi umiejętnościami, inspirowanie się wzajemnie). Potem zdecydowaliśmy, który film umieścimy w projekcie.
Przygotowywanie kartek z życzeniami z okazji odzyskania niepodległości, było pracą w grupach. Praca nad stroną graficzną odbywała się na lekcjach plastyki. Ciekawym doświadczeniem okazało się ręczne wpisywanie treści ułożonych życzeń, adresowanie kopert oraz wysyłanie „prawdziwego” listu. Dla wielu uczniów okazało się zupełnie nowym doświadczenie.
Uczniowie chętnie korzystali z forum, w którym zostały stworzone dedykowane uczniom. Tam mogli rozmawiać z uczestnikami projektu z innych szkół, nawiązując nowe kontakty, wymieniając się informacjami, czy chociażby pisząc o swoich zainteresowaniach.
Projekt "Poprzez Niepodległa" wpisuje się w kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2018/2019.
Wśród priorytetów znalazły się:
- 100 rocznica odzyskania niepodległości – wychowanie do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów.
- Kształcenie rozwijające samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów.
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci.
Wszystkie wymienione powyżej zadania zostały zrealizowane w projekcie. A ponadto uczniowie rozwinęli kompetencje cyfrowe, poznając nowe aplikacje wpisujące się w podstawę programową informatyki. Wzbogaci swoją wiedzę historyczną z historii Polski, oraz historii małej ojczyzny. Wzrosły kompetencje językowe. Redagowanie życzeń, adresowanie kartek - to łączenie wiedzy z praktycznym działaniem. Tworzenie kartek, było działaniem. które wpisywało się w program plastyki. Wiedzy z zakresu geografii Polski, także została pogłębiona. I oczywiście wzrost kompetencji miękkich, których przyrost w działaniach projektowych jest bardzo duży.
Uczniowie byli zmotywowani do pracy. Wzbogacili wiedzę historyczną, nauczyli się współpracy, odkrywali nowinki informatyczne, zrozumieli, że tworzymy jedność patriotyczną poprzez wyznaczenie wspólnego celu jakim jest uczczenie 100 rocznicy Odzyskania Niepodległości.
Projekt zakończył się sukcesem bowiem zostały zrealizowane założone cele, ale przede wszystkim dał radość uczniom i przyniósł satysfakcję nauczycielom.
Polecam wszystkim nauczycielom realizację projektów, w tym projektów eTwinning, nie tylko dlatego, że są wpisane w obowiązującą podstawę programową, ale dla uatrakcyjniania warsztatu pracy.
Projekt dostał Krajową Odznakę Jakości przyznawana jest wyróżnienie nauczycieli i szkół, których działania w ramach eTwinningu reprezentują wysoki poziom. Dla nauczycieli jest to uznanie ich pracy, dla uczniów to większa motywacja do prowadzenia zaplanowanych działań, a dla szkoły – publiczne potwierdzenie zaangażowania i dążenia do jakości oraz otwartość na współpracę.