Poszukiwanie czytających uczniów w szkole i wokół niej.
W ubiegłym roku szkolnym prowadziłam akcję „Przyłapani na czytaniu” od września do końca października. Tym razem dla odmiany nazwałam ją „Mam apetyt na czytanie” i przeniosłam na czas od kwietnia do maja. Poprosiłam, poprzez Vulcan, wszystkich nauczycieli o pomoc w „wyławianiu” naszych „perełek”, które przedkładają czytanie nad kontakt ze smartfonem. To podpatrywanie uczniów trwało ponad miesiąc. Zależało mi na tym, by uczniowie mieli w ręku nie podręcznik, ale pozycję z literatury pięknej lub popularnonaukowej.
Z ogromną przyjemnością informuję, że wspólnie udało nam się wyłapać takie „PEREŁKI”.
Korzyści z obcowania z książką.
Tak dla przypomnienia chciałabym podkreślić, jakie mamy korzyści z obcowania z książką.
Czytanie:
· Redukuje stres
· Poprawia pamięć
· Rozwija wyobraźnię
· Poprawia skupienie i koncentrację
· Poszerza słownictwo
· Stymuluje mózg
· Poszerza wiedzę
Jeśli wciąż się wahacie czy sięgnąć po książkę, może warto spróbować i przekonać się na własnej skórze?
Uczniowie przyłapani na czytaniu.
A oto nasze szkolne „PEREŁKI”:
Palamarchuk Bohdan IOP
Narożny Jan ID
Malinowski Mikołaj IC
Mikołajczyk Jakub IIIB
Sikora Michał IIID
Szustkiewicz Maciej IV A
Wacyk Szymon IVA
Hincz Bartosz IVB
Jabłońska Amelia IVB
Skoneczna Maja IVB
Zdrojewska Daria IVB
Lushna Oksana IVC
Błażejczyk Lena IVD
Cyranowicz Michał IVD
Cichocka Zuzanna IVE
Lipińska Weronika IVE
Wilk Wiktoria IVE
Jagieła Maja VB
Glezner Małgorzata VB
Dłużnik Wiktoria VB
Kuran Dominika VB
Chilińska Natalia VC
Konarska Aurelia VE
Królikowska Klaudia VE
Szustkiewicz Anastazja VIC
Witczak Julia VIC
Lipiec Oliwia VID
Chałek Jakub VIIIA
Matysiak Marcjanna VIIIE
Jeśli chcemy żyć w kraju mądrych ludzi powinniśmy zadbać o to, by wszystkie dzieci dobrze znały język i z przyjemnością czytały.
E. Grzybowska