Menu

Dane kontaktowe

Szkoła Podstawowa im. J. A. Maklakiewicza

Dane teleadresowe

ul. Warszawska 27, 96-320 Mszczonów

Dyrektor

Anna Rusinowska

Dane kontaktowe

  • tel./faks +48 (46) 857 22 10 (główny sekretariat)
  • tel. +48 (46) 857 12 32 (wicedyrektorzy)
  • e-mail: sp@mszczonow.pl
  • e-doręczenia AE:PL-33878-37651-UJVWU-12

Informacje ogólne

Zajęcia logopedyczne

„Prawidłowy rozwój językowy daje dziecku poczucie bezpieczeństwa -
dzięki językowi można bowiem porządkować otaczający świat,
nauczać zasad obowiązujących w społeczeństwie.”

prof. Jagoda Cieszyńska

Drodzy Rodzice!

Rozwój mowy jest jedną z ważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko. Trwa on przez wiele lat i przebiega w indywidualnym rytmie.
Dziecko, które idzie do pierwszej klasy powinno wymawiać wszystkie głoski prawidłowo, mieć bogate słownictwo dotyczące jego życia, otoczenia, umieć budować poprawne pod względem gramatycznym i logicznym zdania.
Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania. Bez względu na przyczynę wystąpienia zaburzeń mowy (wad wymowy) należy podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne.
Serdecznie zapraszamy do współpracy, ponieważ skuteczność i powodzenie terapii zależy w dużej mierze od Was – Drodzy Rodzice.

Zakres działań logopedy w naszej szkole.

·       Przeprowadzanie przesiewowego badania logopedycznego na terenie placówki.

·       Prowadzenie terapii indywidualnej i grupowej w formie zajęć logopedycznych.

·       Prowadzenie indywidualnych konsultacji z wychowawcami, z rodzicami, udzielanie porad.

·       Przygotowywanie pomocy logopedycznych.

Cele terapii logopedycznej.

Główne cele terapii logopedycznej obejmują:

·       usprawnianie aparatu artykulacyjnego,

·       usprawnienie toru oddechowego i fonacyjnego,

·       korekcję wad wymowy,

·       rozwijanie kompetencji językowych i słownictwa,

·       wspomaganie komunikacji, w tym poprzez alternatywne sposoby porozumiewania się.

Ostateczne cele są zawsze indywidualnie dostosowane do pacjenta i jego specyficznych trudności, takich jak opóźnienia w rozwoju mowy, jąkanie czy afazja.

Formy realizacji.

1.    Ćwiczenia uprawniające motorykę narządów mowy: języka, warg, podniebienia       miękkiego;

2.     Kształtowanie słuchu fonematycznego z każdym dzieckiem;

3.    Ćwiczenia pogłębionego oddechu;

4.    Ćwiczenia fonacyjne;

5.    Opracowanie układów artykulacyjnych właściwych dla danego szeregu głosek;

6.     Opracowywanie wymowy struktur językowych:

·       wywoływanie głosek w izolacji,

·       wywoływanie głosek w sylabach,

·       wywoływanie i utrwalanie głosek w nagłosie, wygłosie, śródgłosie wyrazów,

·       utrwalanie głosek w wyrażeniach,

·       utrwalanie głosek w zdaniach,

·       utrwalanie głosek w opowiadaniach, zabawach, grach dydaktycznych a także w mowie spontanicznej.

7.    Kształtowanie i doskonalenie umiejętności komunikacyjnych;

8.    Kształtowanie sytemu gramatycznego;

9.    Usprawnianie analizy i syntezy słuchowej, wzrokowej, oraz orientacji przestrzennej;

10.  Stymulowanie językowego rozwoju dzieci poprzez ćwiczenia i zabawy utrwalające czytanie i pisanie.

Odnośniki

Informacje kontaktowe

Chmura tagów