-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu Strona BIP
Biuletyn Informacji Publicznej-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka -
Powiązane strony
Menu
Menu
Menu
- Sierpień
- Czerwiec
- Maj
- Kwiecień
-
Marzec
- Życzenia świąteczne od grupy najmłodszych Mszczonowskich Mistrzów Kodowania
- Ozdoby wielkanocne klasy 5c wykonane na aukcję dla małego Marcelka
- Dziecięce craftowanie i współpraca z Kwiatem Dolnośląskim
- Zimowe Wyzwanie InstaLogika
- Dzień kolorowej skarpetki w klasie 5c
- 21 marca światowym dniem osób z Zespołem Downa
- "Życzenia dla Ziemi"- akcja zrzeszająca miłośników programowania w Scratchu
- Świetlicowy konkurs fotograficzny "Zwiastuny wiosny w obiektywie"
- Wprost z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
- Wykorzystanie ułamków dziesiętnych w życiu codziennym – zawód ekonomisty
- Szkoła Podstawowa im. Jana Adama Maklakiewicza w Mszczonowie jest Szkołą w Chmurze Microsoft!
- Czym jest cyfrowy ślad?
- Luty
- Styczeń
- Grudzień
- Listopad
- PAŹDZIERNIK
- Nagroda dla szkoły – Wyniki konkursu na inicjatywę DBI 2021
Dane kontaktowe
Szkoła Podstawowa im. J. A. Maklakiewicza
Dane teleadresowe
ul. Warszawska 27, 96-320 Mszczonów
Dyrektor
Anna Rusinowska
Dane kontaktowe
- tel./faks +48 (46) 857 22 10 (główny sekretariat)
- tel. +48 (46) 857 12 32 (wicedyrektorzy)
- e-mail: sp@mszczonow.pl
- e-doręczenia AE:PL-33878-37651-UJVWU-12
Czym jest cyfrowy ślad?
Czy wiesz czym jest cyfrowy ślad? Jaką cenę płacisz za wygodę związaną z korzystaniem z nowych technologii? Co zrobić, by cena ta nie była nazbyt wysoka?
Takie pytania postawiła uczniom klas 8 Szkoły Podstawowej w Mszczonowie nauczycielka informatyki, Małgorzata Woźniak. Wzbudzi one zaciekawienie i pewne zaniepokojenie. Choć młodzi ludzie maja dużą wiedzę z zakresu cyberbezpieczeństwa jednak wciąż należy ich edukować, by byli odpowiedzialnymi i świadomymi uczestnikami sieci. Stąd też zrodził się pomysł na takie zajęcia a inspiracją był artykuł „Chroń swoje dane w sieci – zajęcia dla klas VII-VIII”, którego autorem jest Sylwester Zasoński.
https://etwinning.pl/chron-swoje-dane-w-sieci-zajecia-dla-klas-vii-viii/
Podczas spotkania uczniowie rozmawiali o tym w jakich sytuacjach można bezpiecznie podać swoje imię i nazwisko, adres, dane osobowe, a w jakich raczej nie powinno się tego robić, aby nie narazić się na nieprzyjemności. Powstały mapy myśli, które ilustrowały przemyślenia młodych ludzi.
Ósmoklasiści, mając świadomość, że ich wiedza może być cennym źródłem porad, dla osób, które mają nieco mniejszą świadomość cyfrową, przygotowali katalog rad, pozwalających na bezpieczne funkcjonowanie w Internecie.
Nie zabrakło też przypomnienia zasad tworzenia mocnych haseł, co zostało też przećwiczone w praktycznym działaniu. Każdy wymyślił 2 hasła składające się z łatwego do zapamiętania słowa/słów, używając dużych i małych liter oraz znaków specjalnych, Zastosowali zasadę: „zmieniaj znaki np. O na 0, a na @.
Po utworzeniu, hasła zostały sprawdzone
na stronie: https://www.security.org/how-secure-is-my-password/
Uczniowie przekonali się jak długo zajmie komputerowi (AI – sztuczna inteligencja) odgadnięcie/rozszyfrowanie haseł. Wyniki były różne i znów niektórzy zostali zaskoczeni. Słabe hasła zabezpieczające pomagają hakerom przejmować konta pocztowe, do mediów społecznościowych itp. Warto sprawdzić również, czy konta mailowe nie zostały właśnie zhakowane. Za pomocą strony: https://haveibeenpwned.com/ sprawdzono adresy i ponownie niektórzy byli bardzo zdziwieni wynikiem przeprowadzonego testu.